Stereotyp

Posted by PP on środa, lipca 24, 2013
Maserati Ghibli
Stereotyp to konstrukcja myślowa, zawierająca komponent poznawczy - pewne fałszywe przeświadczenie, dotyczące rzeczywistości. Polacy z kolei są społeczeństwem "stereotypowych ekspertów" - największy absurd podniesiony do rangi stereotypu uprawnia wygłaszającego go mądrali do uważania siebie samego za najwybitniejszy autorytet w dziedzinie np. astrofizyki, mimo, że na co dzień ów ekspert trudni się np. obróbką skrawaniem.


W ramach dziedzin wiedzy, w których jesteśmy ekspertami, gdzieś pomiędzy mechatroniką, neurochirurgią i prawem podatkowym, klasyfikuje się motoryzacja. Lexus to droga Toyota za którą nie warto przepłacać, a Alfy Romeo przecież palą jak smoki. Szczytem infantylizmu są natomiast właściciele Fiatów Bravo, Brava, Stilo, whatever, którzy "wolą Fiata bo Alfy to się psują". No wyjdź człowieku i nie wracaj. 

Tak. Większość Polaków zna się na wszystkim, w szczególności zaś na motoryzacji. Paradoksalnie jest to niezwykle korzystne zjawisko, gdyż przyziemność owych "ekspertów motoryzacyjnych" spowoduje, że prawdopodobnie nigdy nie zasiądą za kierownicą takiej Alfy Romeo, co akurat mnie - jako konesera motoryzacji - niezwykle cieszy. Dzięki temu Alfa pozostaje marką pozycjonowaną poza kręgiem mentalności (że posłużę się frazeologizmem) między innymi tzw. Zimnych Łokci. Jak mawiał poeta "w Alfie wozi się w wino albo narty albo piękne kobiety i w ogóle wiedzie się sportowy i elegancki tryb życia, jak również wygląda stylowo."

Nie sposób nie zgodzić się z poetą, który słusznie zauważył, iż bardziej stylowo niż w Alfie Romeo, wygląda się w Maserati.  Skoro w Maserati, to także w nowym Ghibli, które wygląda genialnie, a jeździ jeszcze lepiej. Dodatkowo, brzmi jak koniec świata. Nowa odsłona Ghibli wiezie ze sobą same plusy i żadnych minusów. Cena - kosmiczna, ale uwierzcie Zimne Łokcie, i tak warto ją zapłacić za "Fiata". 


Więcej zdjęć nowego Maserati znajduje się tutaj


Categories: , , ,