Luksus nie zna ograniczeń
Posted by PP on wtorek, lipca 16, 2013
15 maja 2013r. w Hamburgu Mercedes - Benz zaprezentował najnowszą wersję swojego flagowego pojazdu - luksusowej klasy S. W mojej ocenie, jest to najlepszy design modelu S w historii.
Konstrukcja nowej klasy S zawiera nieco większe i szersze nadwozie, niż poprzednik, a sama karoseria - po raz pierwszy w Mercedesie - wykonana została w całości z aluminium.
Konstrukcja nowej klasy S zawiera nieco większe i szersze nadwozie, niż poprzednik, a sama karoseria - po raz pierwszy w Mercedesie - wykonana została w całości z aluminium.
Zarówno wygląd zewnętrzny nowej S - klasy, jak również wnętrze zapierają dech w piersiach - spójrzcie tylko na chłodnicę, wloty powierza i przetłoczenia na drzwiach!
P.S.
Sama prezentacja nowego modelu Mercedesa była nieco zaściankowa, ale bezsprzecznie uświetniona została nową klasą S. Szkoda tylko, że przy zwyżkującej urodzie modeli Mercedesa, powab rodowitych Niemek w dalszym ciągu, niestety, pozostaje bez zmian:
Alfisti
Również pod względem technologii, jest to auto doskonałe. Zarówno reflektory, jak i oświetlenie zewnętrzne wykorzystują technologię LED - w aucie próżno szukać choć jednej klasycznej żarówki. Pochylając się na chwilę nad reflektorami, wskazać należy, że zawierają funkcję maskowania mijanych pojazdów w stożku światła, co pozwala szczęśliwemu posiadaczowi nie wyłączać świateł drogowych podczas mijania.
Samochód wyposażony jest także w system nocnego podglądu. Komputer pokładowy zaznacza na ekranie przechodniów i zwierzęta, zanim te znajdą się w obszarze oświetlonym przez samochód. Sami przechodnie ostrzegani są błyskami przed nadjeżdżającym Mercedesm. Do nowej wersji S - klasy zaaplikowano także zapożyczony z wersji SL system Magic Vision Control, który chroni przed rozchlapywaniem cieczy na szybie, poprawiając tym samym widoczność. Jest to możliwe, dzięki zamontowaniu w wycieraczkach sieci dysz płynu do spryskiwaczy.
Na szczególną uwagę zasługuje również wnętrze w stylu retro, które nawiązuje do pierwszych luksusowych samochodów z błyszczącą gwiazdą na masce. Smaczku całemu projektowi dodaje dwuramienna kierownica oraz okrągłe otwory wentylacyjne, a także rozpylacz zapachów, jaki niegdyś stanowił element wyposażenia Maybacha Zeppelin. Wnętrze nowej klasy S można opisać w zasadzie dwoma słowami: lusksus i piękno.
Twórcy nowej limuzyny ze Stuttgartu wzięli pod uwagę segment rynku, będący adresatem klasy S i zadbali o pasażerów, podróżujących na tylnych kanapach, wyposażając je w system masażu rozgrzewającego, czy wentylację z odwróconym ciągiem, która zmienia kierunek nadmuchu co 4 minuty. Kanapa, fotele i podłokietniki zawierają także funkcję szybkiego podgrzewania, umożliwiającymi ustawienie różnego natężenia ciepła dla siedziska i oparcia. Oczywiście, część kanapy za fotelem pasażera podróżującego z przodu jest - wzorem Lexusa LS - rozkładana.
Za sterowanie systemem auta odpowiadają dwa ponad 12 - calowe ekrany dotykowe, umieszczone w kokpicie, obok kierowcy. Auto wyposażone jest w system mulitmediów nowej generacji, zaś za nagłośnienie odpowiada Burmester Audiosysteme GmBH. Nie jest to wprawdzie Bang & Olufsen, montowany w Audi, czy Aston Martinie, niemniej jednak, bezsprzecznie, jest to sprzęt z wyższej półki.
Ten samochód to naprawdę dzieło sztuki, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Nie wiem czy Wy go pokochacie, w każdym razie ja zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia.
Więcej zdjęć nowego Mercedesa Klasy S znajduje się tutaj.
Więcej zdjęć nowego Mercedesa Klasy S znajduje się tutaj.
P.S.
Sama prezentacja nowego modelu Mercedesa była nieco zaściankowa, ale bezsprzecznie uświetniona została nową klasą S. Szkoda tylko, że przy zwyżkującej urodzie modeli Mercedesa, powab rodowitych Niemek w dalszym ciągu, niestety, pozostaje bez zmian:
Alfisti